Blog khas yang menceritakan segala perjalanan serta persiapan untuk misi khas 2012 nanti.Segala pahit manis perjalanan misi khas 2012 akan di coretkan disini. hanya perempuan biasa-biasa bersama lelaki biasa-biasa tapi perjalanan yang luar biasa..mungkin..

Tuesday, December 27, 2011

cincin merisik punyer cerita

haih!ni hal cincin merisik plak..ok sebanarnya memang tak ada langsung plan nk ada cincin merisik sbb yg penting perbincangan antara family aku and en.kekasih je kan..tp...wah(nenek side ayah) nak jugak ada cincin merisik kata nyer macam xde adat plak..adeh!nk ikut adat ni lah aku malas..bkn sebab nak lupakan adat yelah..hidup sebagai org melayu ni memang kaya dengan adat kan tapi bagi aku pulak kalau boleh biarlah simple..buat yg wajib je dulu sebab lagi mustahak kan..so aku pun setuju je la..

kata ibu beli jelah cincin belah rotan yg murah2..tak payah nak mahal2..buat syarat je...haih!
ok2..pas dh discuss ngan en.kekasih,dia pun setuju..so tadi kami pun g la cari cincin utk merisik..hahahahahah..xmalukan g beli sama2..jap!sepatot nya cincin ni memang bakal suami yg g beli eh..xpyh org pempuan follow sekali..dah tue kalo cincin x muat camner?kan dh nanya..kalo boley otter x pe la,kne x ley nk otter...menanggis la ko!hahahhahaha..so aku dgn muka x malu pun g sama2 ngan en.kekasih pilih cincin merisik..masa beli cincin tunang,en.kekasih beli sendiri..suprise me ok!

korang mesti pelik kan..cincin tunang dh beli cincin merisik baru nak cari..haih!kan aku dh bgtau last minute nyer plan..heeeeeenk jadikan al-kisah,cincin tunang aku en.kekasih belikan white gold sebab aku memang suka white gold and xsuka gold tue..sebab macam makcik2 je..hahahahaha..xde la gurau je..tp cari punya cari xde pun cincin merisik white gold yg berkenan kat hati..

bhk jugak la kedai kitaorg kuar masuk sampai en.kekasih tanya

en.kekasih: cincin merisik tue pakai kejap je kan..nanti dh tunang pakai lg x?
aku: erm...ntah la..pakai boleh,xpakai pun boleh kot..
en.kekasih: cmnie..kite beli je cincin gold..pakai je semantara nak tunggu time tunang nanti..pastue ikut suka
                  nak pakai lagi ke x..sbb emas ni xde tarikh luput kan..
aku: ok!

hahahhaha..lawak jugak time en.kekasih cakap gold xde tarikh luput..haih!so..kitaorg pun decide cari cincin emas...and kami ikut nasihat ibu utk beli belah rotan je..memang x byk choice utk cincin belah rotan tapi disebabkan last minute plan..dan kami nak budget duit..(ceh!kami lah pasangan paling kedekut kn...)hahahhahaha..so kami pilih belah rotan..lama jugak pilih sampai penat kakak promoter tue melayan kitaorg..try byk giler cincin..lastly..alhamdullilah kami jumpe yg sesuai utk aku and yg penting en.kekasih setuju...sebab dia yg bayar!

ok..dah settle masalah cincin merisik..alhamdullilah....

2 comments:

  1. saya pakai jugak dua2 cincin (risik dan tunang)~ tapi cincin risik tak pernah tanggal lagi~

    ReplyDelete
  2. dhiera:erm..tue la kan..rse mcm x ptot je bukak sebab pemberian kan..

    ReplyDelete